Hur får ja ihop pengar? -Jadu ;D

Fråga: Anonym om Totally wrong!:
hej!!
som jag har fattat det så sparar du ihop ALLA pengar till usa HELT själv?? isf wooooow!!! 
det jag undrar över är: hur? 
hur får du ihop så mmycket pengar?? 
kan du inte skriva ett inlägg om tips, hur du gör osv? :)
tack så länge! :) (hoppas hoppas hoppas du skriver ett!!!)

Svar: Nu ska ja försöka mig på ett svar :P
Jag har kontakter, det är egentligen på det sättet jag har fått jobb och pengar. Jag har nu fem jobb.
1. Frukostvärdinna; Fick det efter att jag praktiserat två veckor i åttan. (Jobbar fast var 3:e helg).
2. Kioskbiträde i golf-kiosk; Syrrans chef's man som äger det. (Jobbar lite då och då).
3. Serveringspersonal; Kompis pappa som känner delägaren på restaurangen. (Jobbar lite då och då).
4. Barnvakt; Kompis, mamma's, arbetskamrat's son (passar jag). (Jobbar lite då och då).
5. Fritidsfröken; Där min mamma jobbar. (Jobbar på lov).
'
Så utan kontakter hade jag inte kunnat jobba som jag gör. Så HUR svarar jag såhär; Jag jobbar och stoppar undan nästan alla pengar jag tjänar, jag stoppar undan pengar jag får i present eller julklapp eller liknande. Jag gillar att jobba så därför har jag inte ont av att att göra det mycket. Eftersom jag har så olika jobb funkar det väldigt bra! Jag får olika lön på alla jobben. Drar även full skatt så jag slipper betala tillbaka pengar. Då kan det va så att jag får pengar istället :P
Jag ska samla ihop 50 000, är en bit påväg :)
Hoppas svaret hjälpte lite? Annars är det bara att skriva så försöker ja på mig det igen ;D


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack! ja det gjorde det! :)

2011-06-28 @ 12:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0